Energiaáramlás a kritikusok tükrében
Egy csokorba szedtük az évadban megjelent kritikákat, melyeket végigolvasva felidézhetők a 2017/2018-as szezon emlékezetes produkciói.
Az idei évadban is számos emlékezetes előadást hallgathatott meg a közönség Pécsett és Budapesten egyaránt, melyek közül több produkció a kritikusok érdeklődését is felkeltette. Az alábbiakban egy-egy kiemelt részlet mellett a linkre kattintva a teljes anyag olvasható.
Visszapillantó két hónap koncertjeiből…
„A koncert a zenekar részéről ugyanazon a magas színvonalon folytatódott Brahms Kettősversenyében, ahol előtte elkezdték, mert a pécsi zenekar, Bogányi Tibor rugalmasan alkalmazkodó vezényletével végig méltó kísérő partnere tudott lenni a két világklasszis szólistának, ami nem csekély ritmikai fegyelmet és precizitást és plasztikus hangzást igényelt a muzsikusoktól.”
Kovács Attila kritikája a szeptember 1-jei koncert kapcsán – Koncertvisszhang
Többszörös élvezet és kielégületlenség
„Schmid technikailag és hangmagasságban is rendkívül pontosan (és némi manírral) játszotta a darabokat, amiket helyesen értelmezett és teljesen átélt, egyszerűen csak az átélését nem apró eltérésekkel, hanem alázattal, rendkívül pontos játékkal adta át.”
Danczi Csaba kritikája a budapesti évadnyitó koncert kapcsán – prae.hu
Nagysikerű premier Londonban
Zenekarunk a 2016-os Armel Operafesztivál nyertes produkciójával lépett fel Londonban 2017. szeptember 19-én. Az est karmestere az előadáson bemutatott opera zeneszerzője, Eötvös Péter volt. A londoni premier hatalmas sikerrel zárult, mely nem csak a közönség ovációjában volt mérhető, hanem az azóta megjelent kritikákban is.
A brit sajtó legismertebb lapjai számoltak be a bemutatóról, melyek a linkekre kattintva angol nyelven olvashatóak.
Theguardian.com kritikája
Bachtrack.com kritikája
Theartsdesk.com kritikája
Thetimes.co.uk kritikája
Thestage.co.uk kritikája
Komolyzene és kamaszok? Kompatibilisek!
„A Pannon Filharmonikusok nem hashtagekbe csomagolt termékként kívánta rátukmálni a komolyzenét a fiatalokra, hanem képes volt művészien hangot adni annak, ahogy a komolyzene életre kelt, s úgy döntött: meghívja egy kólára a kamaszokat, bemutatkozik, és beszélget velük egy jót.”
Király Eszter kritikája az első #NoBabel előadásról – Kortárs Online
Novemberi visszapillantó két Pannonos és egy világszínvonalú Fesztiválzenekari koncerttel
„A mű mégis hatalmas sikert aratott, elsősorban Bogányi Bence lélegzetelállító virtuóz, precíz, mégis ihletetten lírai, a művel és a közönséggel együttlélegző, lebilincselő játéka miatt. Nála minden egyes apró részlet úgy szólt, hogy még azt is tökéletesen meggyőzte, hogy csak az a hang és hangzás következhet, ami következett, aki – s a közönség 99%-a így volt – még sohasem hallotta a darabot."
Kovács Attila kritikája A fiú és a Finlandia 100 című koncertek kapcsán - Koncertvisszhang
Halál és megdicsőülés
„A sorozat első koncertje két szempontból is különleges volt. Egyrészt a szinte csodagyereknek számító Kocsis Krisztián szereplése okán, másrészt a Kocsis által gyakran műsorra tűzött Richard Strauss műveinek előadása miatt. Az est karmestere, Bogányi Tibor nagy felkészültséggel és élményszerűen dirigálta a ritkán hallható műveket."
Kircsi László kritikája A fiú című koncert kapcsán - Jelenkor
Fehéren izzó hegedű
„A város zenekara, a Pannon Filharmonikusok nemzeti együttesként van ma számon tartva, hangversenyeik kritikáiból a vidéki jelző eltűnt. A Zeneművészeti Főiskola Pécsi Tagozata ma a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának része. Az innen Európába elkerült hegedűs hallgatók elismerten fémjelzik azt az időszakot, amikor annyi minden elkezdődött, és a hegedűjáték tekintetében ez Gyermán Istvánhoz kötődik."
Kircsi László kritikája a Fehéren izzó hegedű című koncertről - Jelenkor
Ihlető természet – Kocsis Zoltán emlékének ajánlva
„A mű sikerrel aknázza ki a szimfonikus költeményben rejlő lehetőségeket, épp ezért előadása egy olyan gazdag zenei eszköztárral rendelkező zenekar számára is különleges kihívást jelent, mint a Pannon Filharmonikusok. A zenekar az első hangtól az utolsóig meggyőzően és gazdag részletek között repítette magával – és Phaétonnal – a hallgatóságot."
Venéczi Zoltán kritikája az Ihlető természet című koncertről - Gramofon
Bildung, szalonélet és haláltapasztalat
„Nem lehetséges Kurtágot ugyanúgy hallgatni, mint romantikus mestereket. Első hallásra az az élménye a hallgatónak, hogy nem élvezi a darabot, hiszen nem is érti, nem is tudja, mit kell hallgatni (ez akár szó szerint is érthető). Egyáltalán nem baj az, ha a zenekar és a közönség együtt vesznek részt egy tanulási folyamatban. Nagyon izgalmas és inspiráló volt hallgatni a mostani előadást is, csak hát tényleg összpontosított munkára van szükség a hallgató részéről is, hogy egy ilyen újfajta élményben egyáltalán részesülhessen.”
Szatmári Áron kritikája A mentor című koncertről - Jelenkor
Egy szenvedélyes este
„A feltűnően gazdag ütőskart foglalkoztató mű különleges és sejtelmes, Bartók Zenéjét idéző cseleszta- és hárfa-kombinációval kezdődik, s ezt hallatlanul érzékenyen szólaltatták meg Bogányiék. A műben afféle idő-szimbólumként vissza-visszatérő, lassú metronómütésként ható lépegetés szabályos rácsozata fölött abszolút szabadon szárnyalt a Várdai által ideális érzékenységgel és karcolhatatlan szépséggel megformált, expresszív és gazdagon árnyalt csellószólam, zenekar-kíséretes és szólisztikus szakaszokat váltogatva."
Malina János kritikája az Ereje teljében című koncertről - Revizor
Back
Contact
Ticket Office of Kodály Centre
7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.
jegypenztar@pfz.hu
+36-72-500-300
Opening hours:
Mon–Thu: 10.00–6.00 pm
Fri: 10.00–6.00 pm
Sa–Su: only on performance days, open from 90 minutes before the performance start time
The Headquarters and Rehearsal Room of the Pannon Philharmonic
7622 Pécs,
Breuer Marcell sétány 4.
Public relations
Ms. Linda Potyondi
sales representative
potyondi.linda@pfz.hu
+36 30 866 2310
Press relations
Ms. Csilla Szabó
communications manager
press@pfz.hu
+36 30 222 7992